Занятак 1. Што такое экзамен?
Неабходныя матэрыялы: ватман, маркер (фламастар), скотч, аркушы для практыкавання "Асацыяцыі".
Ход занятку
1. Асацыяцыі (мэта – актуалізацыя ўяўленняў аб экзаменах).
Абмяркоўваецца мэта занятку. Кожны запісвае на аркушах свае асацыяцыіна слова"экзамен" (ананімна). Аркушы збіраюцца, вядучы зачытвае асацыяцыі, абагульняе іх, робіць выснову аб тым, што іспыт – гэта вельмі сур’ёзная сітуацыя, якая патрабуе ад экзаменаў шмат душэўных сіл.
2. "Супервучань" (мэта – стварэнне ўмоў для звароту да асобаснага патэнцыялу вучня, які можа дапамагчы пры здачы экзаменаў). Клас дзеліцца на групы па 6–8 чалавек. Кожная група атрымлівае заданне скласці партрэт "супервучань", які, без сумнення, здасць любы іспыт. Зрабіць гэта трэба з захаваннем дзвюх умоў: па-першае, кожная якасць павінна належыць каму-небудзь з удзельнікаў падгрупы, і, па-другое, у кожнага ўдзельніка падгрупы трэба пазычыць хоць бы адну якасць (напрыклад: "Для таго, каб паспяхова здаць экзамен, неабходна такая кемлівасць, як у Пеці, ветлівасць, як у Лены" і г. д.). Вынікі працы абвяшчаюцца ўсяму класу. У выніку вядучы адзначае, што ў кожнага знайшлася нейкая моцная якасць. Калі група не можа знайсці моцнай "экзаменацыйнай" якасці асобы таго ці іншага ўдзельніка, задача вядучага – дапамагчы ім, арганізаваўшы міні–абмеркаванне.
3. Абагульненне (мэта – асіміляцыя вопыту). На аркушы ватмана пералічваюцца "Экзаменацыйныя рысачкі ... класа". Аркуш вывешваецца ў кабінеце.
Занятак 2. Як адказваць на экзамене.
Неабходныя матэрыялы: "экзаменацыйныя квіткі", ватман, маркер (фламастар), скотч.
Ход занятку
1. Уступленне (мэта – зварот да матэрыялу папярэдняга занятку). Вядучы нагадвае вынікі мінулага занятку, звяртаючыся да "Экзаменацыйнай рысачкі ... класса".
2. "Адказ на экзамене" (мэта – стварэнне ўмоў для рэпетыцыі экзаменацыйнага адказу на аснове пазітыўнага асобаснага эталона). Клас дзеліцца на падгрупы. Кожная падгрупа выцягвае экзаменацыйны білет, напрыклад (па Бягловай Т., 2001): □ Квіток № 13. "Раскажыце пра асаблівасці жанру "Сучасны дзіцячы раман": сюжэт, прыёмы, героі. □ Квіток № 13. "Раскажыце аб вырошчванні куранят бройлерных парод ва ўмовах вечнай мерзлаты". □ Квіток № 13. "Дакажыце тэарэму аб роўнабаковым крузе". □ Квіток № 13. "Раскажыце пра звычаі і мову племя тумба–юмба . □ Квіток № 13. "Асвятліць пытанне аб феміністычных поглядах Бабы Ягі". Задача падгрупы: падрыхтаваць калектыўны адказ (павінен паўдзельнічаць кожны), які адпавядае ўзроўню адказу "супервучня". Вынікі працы агучваюцца класу. У выпадку цяжкасцей у групе вядучы можа "падкінуць" пару ідэй яе ўдзельнікаў.
3. Памятка (мэта – асіміляцыя вопыту). На аснове абмеркавання вынікаў практыкаванні "Адказ на экзамене" складаецца памятка "Як паводзіць сябе на экзамене". Вынікі фіксуюцца на аркушы ватмана, які вывешваецца на сцяне ў класным кабінеце.
Занятак 3. Экзаменацыйныя ацэнкі
Неабходныя матэрыялы: аркушы і для запісу, жэтоны двух колераў, плакат, які пачалі на мінулым занятку, маркер (фламастар), скотч.
Ход занятку
1. Уступленне (мэта – актуалізацыя вопыту папярэдняга занятку, зварот да новай тэмы). Вядучы коратка нагадвае пра вынікі мінулага занятку. Потым абмяркоўваецца пытанне аб тым, якія крытэрыі адзнакі вуснага адказу на экзамене. Кожны атрымлівае аркуш, на якім дае адказ на пытанне: "Калі б я быў экзаменатарам, за які адказ я б паставіў "выдатна".Вядучы збірае аркушы і абагульняе адказы, выпісваючы на дошцы крытэрыівыдатнага адказу. Калі прадстаўленнівучняў нерэалістычныя, вядучы можа мякка скарэктаваць іх, прапанаваўшы ім паразважаць над тымі ці іншымі "выпадкамі з жыцця", прыдуманымі па ходзе абмеркавання
2. "Адгадай, які адказ" (мэта – асіміляцыя ўяўленняў аб крытэрыях ацэнкі экзаменацыйных адказаў). З дапамогай жэтонаў клас дзеліцца на дзве падгрупы: "вучні" і "экзаменатары". "Вучні" працуюць у парах (тройках), "экзаменатары" – індывідуальна. "Вучням" даецца 3 хвіліны на тое, каб загадаць экзаменацыйную ацэнку, і, запісаўшы яе на аркушы (ён застаецца ў вядучага), падрыхтаваць адпаведны адказ (адзін ад мінігрупы ). Задача экзаменатараў – адгадаць, на якую адзнаку прэтэндуе "вучань". Тэма адказу адвольная (на выбар мінігрупы ). Вядучы можа ўскладніць задачу, калі ўвядзе правіла "нечаканых пытанняў", якія ён сам або "экзаменатары" задаюць па тэме адказу.
3. Памятка (мэта – асіміляцыя вопыту). На аснове занятку дапаўняецца "Памятка", у якой паказваюцца крытэрыі добрага адказу. Памятка застаецца на сцяне ў кабінеце класа.
Занятак 4. Экзамен і здароўе
Неабходныя матэрыялы: бланкі з контурнымі выявамі чалавека, каляровыя алоўкі, плакат з контурнай выявай чалавека, маркер (фламастар), скотч.
Ход занятку
1. Уступленне (мэта – пастаноўка праблемы занятку). Арганізуецца праца ў малых групах. Кожная група атрымлівае контурны малюнак чалавека і заданне: каляровымі алоўкамі адзначыць на малюнку "зоны экзаменацыйнай рызыкі" для здароўя (напрыклад, галава –"перагрузка"). На плакаце складаецца абагульнены варыянт. У некаторых групах не адразу зразумела заданне, ім могуць дапамагчы дадатковыя пытанні.
2. "Першая дапамога" (мэта – стварэнне ўмоў для ўсведамлення шляхоў клопату аб уласным здароўі ў перыяд экзаменаў). Арганізуецца абмеркаванне: як дапамагчы заштрыхаванай частцы арганізму падчас іспыту (напрыклад, дапамагчы вачам – гэта значыць чытаць у добра асветленым памяшканні, не чытаць лежачы, чытаць у акулярах, калі яны табе прапісаны, устрымацца ад працяглага прагляду тэлевізара і працы на камп’ютары і г. д.). Вынікі фіксуюцца на плакаце. Гатовы плакат павінен атрымаць назву (у абмеркаванні). Ён застаецца ў кабінеце класа.
3. Абагульненне вядучага (мэта – асіміляцыя вопыту). Вядучы коратка падводзіць вынікі сумеснай працы.
Занятак 5. Як рыхтавацца да іспыту?
Неабходныя матэрыялы: папера для малявання, бланкі з пытаннямі для абмеркавання ў групах, бланк з адказамі, каляровыя алоўкі, нажніцы, скотч.
Ход занятку
1. Уступленне (мэта – пастаноўка праблемы занятку). Вядучы паведамляе тэму занятку, распавядае пра тое, чаму яна важная. Можна ў якасці ілюстрацыі прывесці некалькі прыкладаў з жыццёвага вопыту, якія пацвярджаюць неабходнасць правільнай падрыхтоўкі да іспытаў.
2. Абмеркаванне (мэта – актуалізацыя ведаў па праблеме). Арганізуецца праца ў малых групах. Кожная група атрымлівае бланк з пытаннямі: "За колькі часу да экзамену трэба пачынаць рыхтавацца да яго?", "У які час дня лепш рыхтавацца да экзамену?", "У якой абстаноўцы варта рыхтавацца да экзамену?", "Што можа дапамагчы ў падрыхтоўцы да экзамену?","За які час да пачатку экзамену варта прыходзіць у школу"?, "Якім па ліку лепш адказваць?". Вынікі абагульняюцца, вядучы распавядае аб універсальных правілах падрыхтоўкі даэкзаменаў. Яны вывешваюцца ў кабінеце.
3. "Значок" (мэта – псіхалагічнае завяршэнне заняткаў). Кожны складае эмблему на тэму "Да экзаменаў гатовы!". Эмблемы падпісваюцца і наляпляюцца на любы з плакатаў, аформленых на працягу заняткаў. Вядучы падводзіць вынікі сустрэч, падкрэсліваючы ўклад кожнага з вучняў у дасягнуты вынік.
раскрыть » / « свернуть