Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Правілы афармлення і разгляду зваротаў

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - грамадзян), і юрыдычных асоб адрасатам разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі  Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" .

У адпаведнасці з  Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"  электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах .

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна;

адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

выкладанне сутнасці звароту;

адрас электроннай пошты грамадзяніна;

прадстаўнікі заяўніка ажыццяўляюць свае паўнамоцтвы на падставе актаў заканадаўства, або актаў упаўнаважаных на тое дзяржаўных органаў, або даверанасці, аформленай у парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам;

да зваротаў, якія падаюцца прадстаўніком заяўніка, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;

выкладанне сутнасці звароту;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы;

прадстаўнікі заяўніка ажыццяўляюць свае паўнамоцтвы на падставе актаў заканадаўства, або актаў упаўнаважаных на тое дзяржаўных органаў, або даверанасці, аформленай у парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам;

да зваротаў, якія падаюцца прадстаўніком заяўніка, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Плынь тэрмінаў, вызначаных месяцамі ці днямі, пачынаецца са дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў арганізацыі.

Тэрмін разгляду зваротаў, які вылічаецца месяцамі, заканчваецца ў адпаведны лік апошняга месяца гэтага тэрміну.

Калі заканчэнне тэрміну, які вылічаецца месяцамі, прыпадае на месяц, у якім няма адпаведнага ліку, то тэрмін разгляду зваротаў заканчваецца ў апошні дзень гэтага месяца. Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміна лічыцца першы наступны за ім працоўны дзень.

Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, указаны ў электронным звароце, або ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых  Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

У выпадку, калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнню кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам (п.7 арт. 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб").

Застаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

выкладаюцца не на беларускай ці рускай мове;

не змяшчаюць найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

не змяшчаюць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна;

не змяшчаюць адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

не выкладзена сутнасць звароту;

не змяшчаюць адрас электроннай пошты грамадзяніна;

тэкст звароту не паддаецца чытанню, рукапісныя звароты напісаны невыразным, неразборлівым почыркам;

у зваротах змяшчаюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;

падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак. падачы і разгляду такіх зваротаў;

звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі;

прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Раздзелы сайта