ЗАЦВЕРДЖАНА
Загад дырэктара
дзяржаўнай установы
адукацыі "Гімназія з
беларускай мовай навучання
№ 23 г.Мінска"
ад 17.06.2019 № 01-03/449_
ПАЛАЖЭННЕ
аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі дзяржаўнай установы адукацыі "Гімназія з беларускай мовай навучання № 23 г.Мінска"
1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак стварэння і дзейнасці камісіі па супрацьдзеянні карупцыі дзяржаўнай установы адукацыі "Гімназія з беларускай мовай навучання № 23 г.Мінска" (далей - Камісія).
2. Камісія ствараецца дырэктарам дзяржаўнай установы адукацыі "Гімназія з беларускай мовай навучання № 23 г.Мінска" (далей – гімназія) ў колькасці не менш пяці членаў, старшынёй камісіі з’яўляецца дырэктар гімназіі, а у час яго адсутнасці – асоба, якая выконвае яго абавязкі. Сакратар камісіі выбіраецца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.
Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў гімназіі, у тым ліку якія курыруюць (якія ажыццяўляюць) фінансава-гаспадарчую і вытворчую дзейнасць, бухгалтарскі ўлік, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую і юрыдычную работу, а згодна з рашэннем дырэктара гімназіі - таксама з ліку грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.
3. Камiсiя ў сваёй дзейнасцi кiруецца Канстытуцыяй Рэспублiкi Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 года № 305-3 "Аб барацьбе з карупцыяй» (Нацыянальны прававы Інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь, 2015/07/23, 2/2303), іншымі актамі заканадаўства, у тым ліку дадзеным Палажэннем.
4. Асноўнымі задачамі камісіі з’яўляюцца:
акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі гімназіі,
абагульненне і аналіз паступаючай, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі гімназіі;
своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;
распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ў гімназіі, аналіз эфектыўнасці мер, якія прымаюцца;
каардынацыя дзейнасці структурных падраздзяленняў гімназіі па рэалізацыі мер па супрацьдзеянні карупцыі;
узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;
разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;
разгляд пытанняў выканання правілаў этыкі (карпаратыўнай этыкі);
прыняцце мер для ліквідацыі наступстваў карупцыйных правапарушэнняў, правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.
5. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:
удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;
вядзе ўлік паступаючай з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і змешчанай у зваротах грамадзян і юрыдычных асоб інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі і аналізуе такую інфармацыю;
заслухоўвае на сваiх пасяджэннях пытанні аб рабоце па прафілактыцы карупцыі;
узаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;
прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэнні, а таксама ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
распрацоўвае меры па прадухіленні альбо ўрэгуляванні сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка гімназіі, яго жонкі (мужа), блізкіх сваякоў або сваякоў ўплываюць альбо могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых (працоўных) абавязкаў;
распрацоўвае і прымае меры па пытаннях барацьбы з карупцыяй;
запытвае ў структурных падраздяленняў гімназіі ў межах кампетэнцыі ва ўстаноўленым заканадаўчымі актамі парадку інфармацыю па пытаннях процідзеяння карупцыі;
уносіць прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя правапарушэнні;
разглядае прапановы членаў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай работы па супрацьдзеянні карупцыі;
выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяў карупцыі
разглядвае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні работнікаў, якія аказваюць садзеянне ў прадухіленні праяў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;
ажыццяўляе іншыя функцыі, якія прадугледжаны Палажэннем аб камісіі.
6. Дзейнасць камiсii ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі работы на каляндарны год, зацверджанымі на яе пасяджэннях.
План работы камісіі на каляндарны год з пералікам пытанняў, якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі, павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце гімназіі ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт не пазней за 15 дзён з дня яго зацвярджэння.
Інфармацыя пра дату, час і месца правядзення пасяджэнняў камісіі падлягае размяшчэнню на афіцыйным сайце гімназіі ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт не пазней за 5 працоўных дзён да дня правядзення пасяджэння камісіі.
7. Не могуць з'яўляцца адначасова членамі камісіі асобы, якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносiнах блiзкага радства або сваяцтва.
8. Старшыня камісіі:
нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;
арганізуе работу камісіі;
вызначае месца і час правядзення пасяджэнняў камісіі;
зацвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў на яе пасяджэннях, пры неабходнасці ўносіць у іх змены;
дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, названай у абзацы сёмым частцы першай пункта 10 гэтага Палажэння.
У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі прызначае дату новага пасяджэння, але не пазней чым праз месяц з дня пасяджэння, якое не адбылося.
9. Член камісіі мае права:
уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;
выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па занесеных прапановах;
задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;
знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія тычацца яе дзейнасці;
у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі падаць у пісьмовай форме асобную думку па разгляданым пытанні, якая падлягае абавязковаму далучэнню да пратакола пасяджэння камісіі;
ажыццяўляць iншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.
10. Член камісіі абавязаны:
прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэннякамісіі;
удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць аб гэтым старшыні камісіі;
па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у мерапрыемствах па выяўленні фактаў здзяйснення правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;
не здзяйсняць дзеянняў, што дыскрэдытуюць камісію;
выконваць рашэнні камісіі (даручэння яе старшыні);
неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;
добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.
Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.
11. Сакратар камісіі:
абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;
вядзе дакументацыю камісіі;
паведамляе членаў камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часу правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;
забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;
забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі паседжанняў камісій;
ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.
12. Перашкаджанне членам камісіі выканання імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і цягне прымяненне мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
12.1. Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права накіраваць у гімназію прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі.
Прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі, разглядаюцца на пасяджэнні камісіі і далучаюцца да матэрыялаў дадзенага пасяджэння.
Да прапаноў грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду прымяняюцца патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.
У выпадку нязгоды з вынікамі разгляду прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі грамадзянін, юрыдычная асоба мае права накіраваць адпаведную прапанову аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі ў вышейстаячы орган (арганізацыю і (ці) іншы дзяржаўны орган у адпаведнасці з кампетэнцыяй, якая ўсталявана заканадаўствам аб барацьбе з карупцыяй.
13. Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым ліку для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці дакладных правапарушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у тым ліку правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей аднаго разу ў паўгоддзе. Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца старшынёй камісіі або па прапанове не менш адной трэці яе членаў.
У пасяджэнні камісіі ўдзельнічаюць прадстаўнікі юрыдычных асоб і грамадзяне, у дачыненні да якіх старшынёй камісіі прынята рашэнне аб іх запрашэнні на гэта пасяджэнне.
У ходзе пасяджэння разглядаюцца пытанні, звязаныя:
з усталяванымі парушэннямі работнікамі гімназіі антыкарупцыйнага заканадаўства, прымяненне да іх мер адказнасці, ліквідацыю парушэнняў, іх наступстваў, а таксама прычын і ўмоў, якія садзейнічаюць удасканаленню названых парушэнняў;
з захаваннем у гімназіі парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг);
са станам дэбіторскай запазычанасці, абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных сродкаў у гімназіі
з абгрунтаванасцю заключэння дамовы на ўмовах адтэрміноўкі плацяжу;
з урэгуляваннем альбо прадухіленнем канфлікту інтарэсаў.
Акрамя пытанняў, указаных у частцы трэцяй гэтага пункта, на пасяджэнні разглядаюцца прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і іншыя пытанні, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі.
14. Камісія правамоцная прымаць рашэнні пры ўмове прысутнасці на пасяджэнні больш за палову яе членаў. Рашэнне камісіі з'яўляецца абавязковым для выканання работнікамі гімназіі. Невыкананне (неналежнае выкананне) рашэння камісіі прыводзіць да адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
15. Члены камісіі маюць роўныя правы пры абмеркаванні праектаў рашэнняў. Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на яе пасяджэнні. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэнні камісіі афармляюцца пратаколам.
16. У пратаколе ўказваюцца:
месца і час правядзення пасяджэння камісіі;
найменне і склад камісіі;
звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з'яўляюцца яе членамі;
парадак дня пасяджэння камісіі, змест разглядаемых пытанняў і матэрыялаў;
прынятыя камісіяй рашэнні;
звесткі аб матэрыялах, якія былі далучаны да пратакола пасяджэння камісіі.
17. Пратакол пасяджэння камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмiн з дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі, пасля чаго ў 5-дзённы тэрмін даводзіцца сакратаром камісіі да яе членаў і іншых зацікаўленых асоб.
разгарнуць » / « згарнуць